#productivity
~3 minFebruary 26, 2022
Tomasz CzechowskiCEO & Creator GeekJobs
Od czasu wprowadzenia pracy zdalnej dla milionów pracowników na całym świecie, nastąpiła eksplozja ilości prowadzonych badań nad produktywnością tych, którzy zwykle pracowaliby w biurze, ale nie mieli innego wyboru niż praca z domu. Nie ma co ukrywać, to, co wielu z nas postrzega jako przywilej, było faktycznie postrzegane jako przekleństwo przez znaczną część populacji pracującej. Dla tych, którzy wcześniej nie mieli doświadczenia w pracy zdalnej, dostosowanie nie zawsze było łatwe i prowadziło to do pewnych problemów. Wielu pracowników czuło się uwięzionych (słowo "uwięziony" pojawiało się w wielu rozmowach, do których miałem dostęp) w swoich mieszkaniach, podczas gdy inni tęsknili za interakcją społeczną, którą prowadzili z kolegami, tzw. "przy kawiarnianym automacie".
Wpływ na zdrowie psychiczne wielu profesjonalistów nie może być pominięty, ani nie powinien. Jednakże, innym negatywnym skutkiem nagłej zmiany dla wielu nowych pracowników zdalnych, chociaż nie tak podstępny jak klaustrofobia i/lub samotność, był wpływ na ich produktywność. W obecnym okresie po odmrożeniu, gdy wiele biur ponownie otworzyło swoje drzwi, niektóre wciąż decydują się, aby ich pracownicy pracowali zdalnie, podczas gdy inne teraz przyjmują hybrydowy model. Dlatego też można śmiało założyć, że praca zdalna jest tutaj, by zostać, co potwierdza ogromna ilość informacji (czy to artykułów prasowych, raportów, badań naukowych, wpisów na blogach) na temat tego, jak lepiej zarządzać swoją produktywnością, jeśli należysz do tych, którzy mają z tym trudności. W tym wpisie dodam się do tego litany informacji, przeanalizując, co moim zdaniem są najbardziej przydatne i korzystne sposoby zarządzania produktywnością podczas pracy z domu.
Ustanów rutynę
Najważniejszą rzeczą do zrobienia, gdy próbujesz się przyzwyczaić do pracy z domu, jest ustalenie i utrzymanie rutyny. W zależności od twojej konstytucji (czyli sowa nocna/ranny ptaszek) lub tego, co wymaga od ciebie, ustaw budzik, który cię obudzi lub powiadomi, żebyś przygotował się do pracy. Jeśli miałeś poranną rutynę przed wyjściem do pracy, utrzymaj ją. Zrób wszystko, co konieczne, aby zainicjować mózg do pracy.
Znajdź dedykowaną przestrzeń/biuro
Jeśli masz szczęście mieć wolną sypialnię lub pokój/studyjne biuro w swoim domu, to oczywiste. Jednakże, jeśli mieszkasz w dużej metropolii, przestrzeń jest luksusem, który wielu nie ma. Znalezienie przestrzeni w domu, którą możesz przeznaczyć na swoją pracę, jest kluczowe. Wiedząc dokładnie, gdzie będziesz pracować codziennie, oszczędza ci to czasu na próbowanie tego ustalić.
Zminimalizuj rozpraszacze
Gdy już przydzielisz sobie przestrzeń do pracy, bardzo ważne jest, abyś zminimalizował rozpraszacze tak bardzo, jak to tylko możliwe. Przestrzeń, którą wybierzesz, musi być wybrana z tym na uwadze już na początku. Zewnętrzne rozpraszacze, największy sprawca których to nasze smartfony (rozmowy i wiadomości prywatne, media społecznościowe, gry), muszą zostać zneutralizowane. W przypadku telefonu oznacza to wyciszenie, jeśli nie otrzymujesz na nim komunikacji służbowej, lub wyciszenie/zablokowanie aplikacji społecznościowych podczas pracy.
Wytycz klarowne cele/zadania
Praca zdalna oznacza bardzo mało lub żadnego nadzoru ze strony przełożonych w twoim miejscu pracy. Jeśli kwitniesz w takim środowisku, to świetnie! Ale jeśli jesteś jak wielu pracowników, którzy byli przyzwyczajeni do otrzymywania każdego zadania określonego i delegowanego, to zrozumienie, co zrobić jako pierwsze, co jest priorytetem, i co zostawić na końcu, może okazać się nieco trudne. Jednakże, przeznaczenie pewnego czasu na początku każdego dnia lub tygodnia na zidentyfikowanie i ustalenie swoich celów i zadań może zwiększyć wydajność pracy i zaoszczędzić dużo stresu oraz, co bardzo ważne, czasu.
Wdrożenie metody zarządzania czasem
Metody zarządzania czasem, najbardziej znana z których to technika Pomodoro, są w zasadzie "hakami", które pomagają śledzić i zarządzać ilością czasu pracy oraz określać, kiedy należy robić przerwy. Istnieje wiele wariantów techniki Pomodoro, ale typowo - w kontekście pracy zdalnej - polega ona na ustawieniu timera na 2 lub 3 godziny pracy, a następ
nie na przerwę na 20 lub 30 minut. Oryginalna metoda sugerowała pracę bez przerwy przez 25 minut, a następnie 5-minutową przerwę, powtarzając ten cykl 2 lub 3 razy, zanim nastąpiła dłuższa przerwa. Jednakże, zalecam wypróbowanie kilku okresów czasu lub zbadanie wielu innych metod zarządzania czasem, dopóki nie znajdziesz tej, która najlepiej działa dla ciebie.
Wykorzystaj przerwy, aby się odświeżyć
Gdy ustalisz metodę zarządzania czasem, która działa dla ciebie, ważne jest, aby upewnić się, że twoje przerwy są mądre wykorzystane, aby odświeżyć umysł i ponownie skupić uwagę. Spędzanie czasu na Instagramie lub TikToku prawdopodobnie nie jest najlepszym sposobem na to, jednak. Więc możesz chcieć pomyśleć o wyjściu na świeże powietrze lub po prostu odpocząć oczy/medytować przez kilka minut.